להתחברות

מדרש קולנוע - יום ה' בוקר

סינימה פרדיסו- ב | עמוד דיון

תמצית

סינימה פרדיסו- ב

שליש ראשון סינמה פרדיסו

סיכום

הדיון

x

היכן ממוקמת הכנסיה? בית הקולנוע?
מהו היחס בינהם? מהו משקף?
(השוו לטקסט החז"לי על ירושלים)

עיצוב המרחב

עיצוב המרחב

22 תגובות
  • ג'ניה טל

  • נטע אינגבר

  • אושרי עמר

  • זמירה דהן

  • דינה דהן

  • רן מאיר פלייסיגר

  • איימי פדידה

  • ערן מקטובי

  • נטלי רומאנו

  • צחי יצחק פוריאן

  • לירז בן כליפה

  • אסף פורטל

  • הילה עובד

  • שי שרעבי

  • טרי ישעיהו

  • מירב דהן

  • עמיחי עמיאל

  • אושרי עמר

  • יניב דן

  • רחל כהן

  • איציק שרעבי

  • יוסף אסייג

x

מיהו הגיבור ומה הקופנליקט שלו, מצבו הקיומי, יחסו של הגיבור לגיבורי המשנה שסביבו-
מה מבטא הקונפליקט שלו בין שני הגברים המבוגרים? מי המנצח בקונפליקט? –
(יש חשיבות להביא ראיות מהעלילה, מדרכי העיצוב הויזאולי ועוד)

אפיוני הגיבור

אפיוני הגיבור

22 תגובות
  • ענת סניור

  • דינה דהן

  • רן מאיר פלייסיגר

  • נטע אינגבר

  • יפית נחום

  • יוסי סרי

  • זמירה דהן

  • רחל כהן

  • נורית מיכאלי

  • ערן מקטובי

  • איימי פדידה

  • צחי יצחק פוריאן

  • לירז בן כליפה

  • אסף פורטל

  • אושרי עמר

  • הילה עובד

  • שי שרעבי

  • טרי ישעיהו

  • מירב דהן

  • עמיחי עמיאל

  • איציק שרעבי

  • יוסף אסייג

x

איזה מיi גן עדן קולנועי מוצג כאן? (אסקפיסטי? אחר?)
אילו סוגי יצירות מוקרנות בו? האם ניתן ללמוד על תפקידו של בית הקולנוע מסוג היצירות המוקרנות בו?
מה מקומו של הקולנוע בחיי הקהילה? מהי החוויה שהוא מייצג?

תפקידו של ה"קולנוע"

תפקידו של ה"קולנוע"

13 תגובות
  • ענת סניור

  • נטע אינגבר

  • איימי פדידה

  • צחי יצחק פוריאן

  • לירז בן כליפה

  • אסף פורטל

  • אושרי עמר

  • הילה עובד

  • שי שרעבי

  • מירב דהן

  • רחל כהן

  • איציק שרעבי

  • יוסף אסייג

x

מהם הרבדים השונים המבטאים את הסכנה?
כיצד הוא מתבטא? (מטפורות, התפתחויות דרמטיות)
מהי הזיקה שבין האיום ליחס קולנוע/דת?

מהו האיום הגנוז בקולנוע?

מהו האיום הגנוז בקולנוע?

9 תגובות
  • נטע אינגבר

  • צחי יצחק פוריאן

  • אושרי עמר

  • הילה עובד

  • שי שרעבי

  • איימי פדידה

  • מירב דהן

  • איציק שרעבי

  • יוסף אסייג

x

האם ניתן למצוא קווים מקבילים בין הסיפור שלנו לבין סיפור "עץ הדעת" בבראשית?

עץ הדעת

עץ הדעת

33 תגובות
  • נטע אינגבר

  • צחי יצחק פוריאן

  • דותן יערי

  • נטלי רומאנו

  • דגנית אוחיון

  • רונית ועקנין

  • יניב דן

  • זמירה דהן

  • רחל כהן

  • ערן מקטובי

  • דורית הראל

  • ג'ניה טל

  • יוסי סרי

  • דינה דהן

  • רן מאיר פלייסיגר

  • יפית נחום

  • אסף פורטל

  • לירז בן כליפה

  • פנינה דן

  • ענת סניור

  • קורין בן חמו אלבז

  • דוד תורג'מן

  • מירב דהן

  • נורית מיכאלי

  • קרן שעשוע

  • נטלי רומאנו

  • טרי ישעיהו

  • טרי ישעיהו

  • איימי פדידה

  • הילה עובד

  • שי שרעבי

  • איציק שרעבי

  • יוסף אסייג

ענת רסולי

זמירה דהן

מירב דהן

מירב דהן

מירב דהן

מירב דהן

מירב דהן

אריאלה פרידמן

אושרי עמר

תגובות אחרונות

user profile image
יוסף אסייג
10.09.2020 10:30

הקולנוע משול לפרי האסור. כשהילד טועם מעולם הקולנוע רואה את המציאות כפי שהיא. נעשה עם שרעבי איציק

user profile image
איציק שרעבי
10.09.2020 9:54
הקולנוע משול לפרי האסור. כשהילד טועם מעולם הקולנוע רואה את המציאות כפי שהיא. נעשה עם יוסי אסייג

 

user profile image
אושרי עמר
13.08.2020 10:17

קיימת הקבלה בין הסרט לבין סיפור בראשית ,  בסרט טוטו סקרן וערמומי וקיים בו הרצון להיכנס לעולם הקולנוע ולדעת דברים אסורים ואילו בסיפור בראשית אכילת התפוח מעץ הדעת שהינו פרי אסור

user profile image
שי שרעבי
21.07.2020 11:59
אורין ושי שרעבי- ישנם קווים מקבילים לסיפור עץ הדעת בבראשית. הקולנוע הינו הפרי האסור טוטו צופה בסרטים על אף האיסור, אדם וחוה אוכלים מהפרי על אף האיסור בשני  המקרים יש משיכה אל האסור
user profile image
הילה עובד
20.07.2020 14:50

הקולנוע הוא בעצם הפרי האסור, הילד מתגנב בשובבות אל הקולנוע ונקבל את הדעת..

user profile image
אריאלה פרידמן
16.07.2020 12:19

יש הקבלה בין הסרט וסיפור בראשית. הילד ערמומי כמו הנחש ויש את הרצון לדעת דברים אסורים. כמו מעץ הדעת.

user profile image
מירב דהן
16.07.2020 11:51

צורת העבודה הזרה: הצורה הוויזואלית אריה של אש לא הינו מצפים שהאריה יסמל עבודה זרה כי האריה מסמל משהו חזק , מנהיג וכדומה.. חיה הגיונית שמומלץ עבודה זרה היא העגל שמעלה קונוטציה לחטא העגל.

user profile image
מירב דהן
16.07.2020 11:47

אני הלכתינ אחריה ואתה הית רץ אחריה מרוב תשוקה כך שבית.צריך.להרים את ריפלי הגלבוע שלך.

user profile image
מירב דהן
16.07.2020 10:13

הקונפליקט הוא בין הרצון של טוטו להיות חלק הקולנוע להחשף ללמוד ולקחת.חלק לבין הסכנה הטמונה בחשיפה לעולם זה.

user profile image
מירב דהן
16.07.2020 10:01

טוטו הוא גיבור הסרט הקונפליקט הוא בין  המקרין שמקבל משמעות גדולה יותר ,ן האחריות שלו לקהילה לבין הרצון של טוטו להיות בבית הקולנוע ללמוד ולהיות חלק מזה כשהמקרין יודע שזה לא לגילו ולא כדאי שיחשף לכך.  

משתתפים