מדרש קולנוע - יום ה' בוקר
הדיון הערוך
-
עורך
מהי הגירסה השלישית של צ'פלין ל"גן העדן"?
מהי הגירסה השלישית של צ'פלין ל"גן העדן"?
(צפיה בדעה במקור)
-
עורך
למדו את המקור: מעשה בחכם ותם
למדו את המקור: מעשה בחכם ותם
(צפיה בדעה במקור)
-
עורך
האם התם הוא "עשיר השמח בחלקו"?
האם התם הוא "עשיר השמח בחלקו"?
(צפיה בדעה במקור)
-
עורך
למדו את המקור: אכילת הנעליים מתוך הבהלה לזהב
למדו את המקור: אכילת הנעליים מתוך הבהלה לזהב
(צפיה בדעה במקור)
-
עורך
מה הדמיון בין סיפורי התם ולבקתה לסיפור הנעליים?
מה הדמיון בין סיפורי התם ולבקתה לסיפור הנעליים?
(צפיה בדעה במקור)
-
עורך
מה עושה הבמאי במעבר בין הריקוד בחוץ והריקוד בפנים? באילו מוסדות מודרניים מטפל צ'פלין במהלך הסרט ומהו המוסד שמיוצג בסצינות…
מה עושה הבמאי במעבר בין הריקוד בחוץ והריקוד בפנים?
באילו מוסדות מודרניים מטפל צ'פלין במהלך הסרט ומהו המוסד שמיוצג בסצינות הריקוד הללו?
(צפיה בדעה במקור)
-
קורין בן חמו אלבז
ראשית, צפלין עובר איזה שהוא תהליך פנימי עם עצמו. אם לפני כן הוא רקד לצורך ביטוי עצמי ובריחה מסכנות ומציאות,…
ראשית, צפלין עובר איזה שהוא תהליך פנימי עם עצמו. אם לפני כן הוא רקד לצורך ביטוי עצמי ובריחה מסכנות ומציאות, פה למעשה צפלין רוקד בשביל קבל כסף. זה תפנית. ולא רק שהוא רוקד, הוא צריך גם לשיר. מי מצפה שצפלין בסרטיו האילמים יפצה את פיו וישמיע קול.
שנית, צפלין מבין שבסופו של דבר הוא חוזר חזרה אחורה, לפחדים שלו, (הוא גם לא זכר את המלים) . הוא טוב בלבטא את עצמו ומשחחר את עצמו ע"י ריקוד, לא ע"י דיבור.
מעבר לכך, הריקוד פה הוא לא אישי ועצמי. הריקוד נועד לשרת את החברה. וכאן חוזר הקונפליקט העצמי של צ'פלין. אני הופך לאוטומט- כמו המכונות, כדי לשרת את החברה ועוד את המעמד העליון, המעמד הגבוה . אלה שמחזיקים בכסף ומתנשאים על אנשים כמוהו, ועכשיו אני צריך לבדר אותם, לאן הגעתי.
(צפיה בדעה במקור)