להתחברות

מדרש קולנוע - יום ה' בוקר

הדיון הערוך

  • עורך

    מה ההבדל בין פשט לדרש? מה ההבדל בין פשט לדרש? (צפיה בדעה במקור)
  • עורך

    מה משמעויותיו האפשריות השונות של השם "סינמה פרדיסו" לסרט? (פרשנות מילולית ופרשנות מטאפורית) - מהם הרבדים השונים האפשריים? מה משמעויותיו האפשריות השונות של השם "סינמה פרדיסו" לסרט? (פרשנות מילולית ופרשנות מטאפורית) - מהם הרבדים השונים האפשריים? (צפיה בדעה במקור)
  • עורך

    למדו את מקור 1 - מדרש תנחומא מהו המבנה המרחבי המתואר במדרש? מה משמעותו של מבנה זה? למדו את מקור 1 - מדרש תנחומא מהו המבנה המרחבי המתואר במדרש? מה משמעותו של מבנה זה? (צפיה בדעה במקור)
  • רונית ועקנין

    פשט מתיחס לכתוב ללא פרשנות  דרש מתעסק בפרשנות של הכתוב ( שבעים פנים לתורה ) פשט מתיחס לכתוב ללא פרשנות  דרש מתעסק בפרשנות של הכתוב ( שבעים פנים לתורה ) (צפיה בדעה במקור)
  • רונית ועקנין

    עיגול בתוך עיגול עיגול בתוך עיגול (צפיה בדעה במקור)
  • נטע אינגבר

    עיגול גדול שמייצג את העולם, בתוכו עיגול המייצג את ישראל, בתוכו עיגול- ירושלים בתוכו עיגול- בית המקדש, בתוכו ההיכל ובתוכו… עיגול גדול שמייצג את העולם, בתוכו עיגול המייצג את ישראל, בתוכו עיגול- ירושלים בתוכו עיגול- בית המקדש, בתוכו ההיכל ובתוכו הארון (צפיה בדעה במקור)
  • מיכאל מיכאלי

    זה נשמע כמעין סוג של בובות בבושקה ,הייתי מצייר סדרה של ריבועים בהתאם לטקסט החל מהבסיס שהוא הגדול עד לסיום… זה נשמע כמעין סוג של בובות בבושקה ,הייתי מצייר סדרה של ריבועים בהתאם לטקסט החל מהבסיס שהוא הגדול עד לסיום שזהו הריבוע הקטן ביותר (צפיה בדעה במקור)
  • ג'ניה טל

    המבנה הוא עיגול בתוך עיגול, כשהחיצוני הוא העולם והפנימי הוא בעצם ארון ההיכל המבנה הוא עיגול בתוך עיגול, כשהחיצוני הוא העולם והפנימי הוא בעצם ארון ההיכל (צפיה בדעה במקור)
  • דינה דהן

    בשמי ובשם מיכאל, אנו יוצאים מהכנסיה החוצה בניגוד למדרש. הכנסיה היא לב הכפר. לא היינו בטוחים אם הכנסיה היא גם… בשמי ובשם מיכאל, אנו יוצאים מהכנסיה החוצה בניגוד למדרש. הכנסיה היא לב הכפר. לא היינו בטוחים אם הכנסיה היא גם הקולנוע. בכל מקרה ליד הכנסיה יש את באר המים שזה גם אחד המקומות החשובים בעיר. הכנסיה היא לב הכפר.  וממנה יוצאים לרחבי הכפר. (צפיה בדעה במקור)
  • מיכאל מיכאלי

    הקונפליקט הוא בין הילד לאימו שמייצגת את העולם האמיתי מצד אחד לבין אלפרדו שמייצג את עולם הקולנוע והסרט מצד שני,בנוסף… הקונפליקט הוא בין הילד לאימו שמייצגת את העולם האמיתי מצד אחד לבין אלפרדו שמייצג את עולם הקולנוע והסרט מצד שני,בנוסף קיים קונפליקט בין שני גברים שאמורים להיות סוג של דמות אב,הדמויות הם אלפרדו והכומר וברור לחלוטין מי "הזוכה" שזה אלפרדו שמייצג את העולם עליו חולם הילד עולם הקולנוע והסרטים ואילו אלפרדו רואה בו את הילד שאין לו ואולי היה רוצה,תהליך ההתפתחות של מערכת היחסים ביניהם עובר כחוט השני ככל שהסרט מתקדם (צפיה בדעה במקור)
  • רונית ועקנין

    כוכב הסרט הוא הילד היו לילד כמה קונפילקטים 1. בין הילד לכומר - מצד אחד הוא מאוד סקרן לדעת דברים… כוכב הסרט הוא הילד היו לילד כמה קונפילקטים 1. בין הילד לכומר - מצד אחד הוא מאוד סקרן לדעת דברים שאסורים בדת 2. גם בין אהבה שלו לאמא ואהבה שלו לקולנוע הקולנוע הוא המרכז של הקהילה הוא מגוון בסוגי הסרטים , קומדיה, מערבונים, רומנטיים , אבל לכנסיה יש שליטה מה יוקרן . בסרט בהחלט יש מוטיבים סיפרותיים לבריאה 1. הפרי האסור 2. הערמומיות של הנחש 3. הקושי לאחר אכילת הפרי (צפיה בדעה במקור)