להתחברות

מדרש קולנוע - יום ה' בוקר

סינימה פרדיסו- א | עמוד דיון

תמצית

סינימה פרדיסו- א

מקור השם של הסרט

סיכום

הדיון

x

מה ההבדל בין פשט לדרש?

פשט ודרש

פשט ודרש

35 תגובות
  • נטע אינגבר

  • דוד תורג'מן

  • נטע אינגבר

  • זמירה דהן

  • דוד תורג'מן

  • דגנית אוחיון

  • אריאלה פרידמן

  • אסף פורטל

  • רן מאיר פלייסיגר

  • קרן שעשוע

  • x

     

     

    נטלי רומאנו

  • יפית נחום

  • נורית מיכאלי

  • יוסי סרי

  • טוהר קראוטהמר

  • טוהר קראוטהמר

  • מיכאל מיכאלי

  • אושרי עמר

  • יניב דן

  • נורית מיכאלי

  • איימי פדידה

  • ג'ניה טל

  • רחל כהן

  • טרי ישעיהו

  • ערן מקטובי

  • צחי יצחק פוריאן

  • דותן יערי

  • קורין בן חמו אלבז

  • לירז בן כליפה

  • איציק שרעבי

  • יוסף אסייג

  • הילה עובד

  • שי שרעבי

  • אורין שרעבי

  • עמיחי עמיאל

x

מה משמעותיו האפשריות השונות של השם "סינמה פרדיסו" לסרט?
(פרשנות מילולית ופרשנות מטאפורית) –
מהם הרבדים השונים האפשריים?

משמעויותיו של השם

משמעויותיו של השם

22 תגובות
  • אושרי עמר

  • מיכאל מיכאלי

  • רן מאיר פלייסיגר

  • דגנית אוחיון

  • נטלי רומאנו

  • איימי פדידה

  • יפית נחום

  • יוסי סרי

  • ג'ניה טל

  • רחל כהן

  • יניב דן

  • צחי יצחק פוריאן

  • דותן יערי

  • קורין בן חמו אלבז

  • לירז בן כליפה

  • איציק שרעבי

  • יוסף אסייג

  • הילה עובד

  • שי שרעבי

  • אורין שרעבי

  • פנינה דן

  • טרי ישעיהו

x

למדו את מקור 1 – מדרש תנחומא.
מהו המבנה המרחבי המתואר במדרש? מה משמעותו של מבנה זה?

מדרש תנחומא

מדרש תנחומא

24 תגובות
  • זמירה דהן

  • אריאלה פרידמן

  • יוסי סרי

  • דינה דהן

  • אושרי עמר

  • נטלי רומאנו

  • רחל כהן

  • פנינה דן

  • איימי פדידה

  • רן מאיר פלייסיגר

  • יפית נחום

  • יניב דן

  • צחי יצחק פוריאן

  • דותן יערי

  • קורין בן חמו אלבז

  • אסף פורטל

  • לירז בן כליפה

  • איציק שרעבי

  • יוסף אסייג

  • הילה עובד

  • שי שרעבי

  • אורין שרעבי

  • עמיחי עמיאל

  • טרי ישעיהו

רונית ועקנין

תגובה אחת
  • יניב דן

רונית ועקנין

נטע אינגבר

מיכאל מיכאלי

ג'ניה טל

דינה דהן

מיכאל מיכאלי

רונית ועקנין

תשובה

קורין בן חמו אלבז

תגובות אחרונות

user profile image
טרי ישעיהו
17.08.2020 9:26

עיגול בתוך עיגול, שהעיגול הגדול עוטף את העיגול הקטן וכן הלאה עד לעיגול הקטן

user profile image
עמיחי עמיאל
6.08.2020 12:16

עיגול גדול שמייצג את העולם, בתוכו עיגול המייצג את ישראל, בתוכו עיגול- ירושלים בתוכו עיגול- בית המקדש, בתוכו ההיכל ובתוכו הארון מבחוץ פנימה – מהגדול – העולם עד לקטן ארון הקודש, כשבדרך עיגולים נוספים של ישראל, ירושלים, בית המקדש.

user profile image
אורין שרעבי
21.07.2020 11:33

המבנה הוא מבנה מעגלי העיגול החיצוני הוא העלם ןהפנימי ארון ההיכל

user profile image
שי שרעבי
21.07.2020 11:32

מדובר על מבנה מעגלי- העיגול הפנימי הוא ארון ההיכל והעיגול החיצוני- העולם

user profile image
הילה עובד
20.07.2020 14:31

אני הייתי מתארת את המרחב כמטרה עם המון עיגולים אחד בתוך השני כאשר העיגול החיצוני הוא העולם והעיגול הפנימי הוא ארון ההיכל ולצידו אבן השתיה

user profile image
יוסף אסייג
20.07.2020 11:06

לדעתי הציור יהיה עיגול בתוכו עיגול נוסף. ככה כל עיגול שנמצא בתוך המעגל יופיע במרכז.

user profile image
איציק שרעבי
19.07.2020 14:00

המבנה הינו מעגלים מעגלים שבאמצע יושב אבן השתיה , מטאפורית שכבות הגנה ששומרת על חפץ כל שהו

user profile image
לירז בן כליפה
16.07.2020 9:51

עיגול בתוך עיגול

user profile image
אסף פורטל
16.07.2020 9:23

עיגול חיצוני ופנימי

user profile image
קורין בן חמו אלבז
9.07.2020 21:44

 עיצוב מרחב + השוואה לטקסט חז"לי– ע"פ התסריט- נדמה שרוצים הצופה יבין שהכנסייה ובית הקולנוע הינם מקום אחד. לכאן או לכאן, גם אם נפריד את שניהם, שניהם ממוקמים במקום אסטרטגי במרכז העיירה, במקום גבוה יחסית, בולט ומחבק קהילתי. ממקוממת בלב העיירה בנק' גבוהה. בהשוואה לטקסט חז"ל – נדמה כי היכל זה שמכיל בתוכו את הכנסייה ובית הקולנוע , שניהם מחברים רוחניים, שמהווים שורש נטוע לביטחון בקהילה, אשר מחבר בין אנשים ומאפשר חופש וביטוי עצמי.

משתתפים